• Facebook Black Round

© Norsk Yogalærerforbund / orgnr 996 979 318 / post@yogaforbundet.no

Yogaformer

Former for yoga

Det finnes mange forskjellige former for yoga og noen er beskrevet nedenfor. Dette er en side som skapes av medlemmene og den vil naturlig utvides etterhvert som medlemmer med forskjellig bakgrunn skriver inn til oss.

Fyll inn kontaktskjema med en kort beskrivelse av din yogaform du ønsker å skrive om. Du vil bli kontaktet for en mer utfyllende tekst.

Klassisk yoga

Klassisk yoga er en yogaform som vektlegger arbeidet med alle deler av en selv gjennom fysiske stillinger og øvelser, pusteteknikker, holdninger og låser, renselsesteknikker, mental trening, avspenning og meditasjon. Klassisk yoga kan med dette variere fra en rolig, statisk til en aktiv, dynamisk praksis - med oppmerksom nærvær.

Medi-Yoga, Medisinsk yoga

MediYoga- Medisinsk Yoga

En terapeutisk yogaform som er forskningsbasert og utspringer fra kundalini yoga, ayurveda- indisk legekunst, TKM- tradisjonelle kinesisk medisin og utføres av yogalærere med helsefaglig bakgrunn. Den er også helhetlig som innbefatter kropp, sinn og følelser.

En myk, rolig, meditativ yogaform med puste og kroppsøvelser samt meditasjon.

Den kan hjelpe for mange ulike plager og er du helt frisk kan MediYoga hjelpe det til større bevissthet, stabilitet, ro og harmoni.